BLOG
Data wpisu: 19 maj 2022r.
9 POWODÓW, DLA KTÓRYCH MÓJ SAMOCHÓD GŁOŚNIE PODCZAS SKRĘCANIA
Zazwyczaj samochód nie powinien wydawać żadnego dźwięku ani hałasu. Piszczący dźwięk wskazuje na problem z samochodem. Jeśli podczas skręcania słyszysz odgłosy, zwykle oznacza to problem z układem kierowniczym. Dlatego należy zwracać uwagę nawet na najmniejsze zmiany w aucie. Wykrywanie zależy od prędkości jazdy i hałasu. W tym artykule omówimy niektóre z najczęstszych rodzajów dźwięków samochodowych i ich możliwe przyczyny.
Typowe rodzaje dźwięków samochodowych podczas obracania kierownicą
Powinieneś bardzo dobrze znać swój samochód. Oznacza to, że dźwięk, który wydajesz, gdy kręcisz kierownicą, jest ważny i nie należy go ignorować. Oto kilka typowych dźwięków samochodów.
- Zgrywanie dźwięku
- Kliknięcie
- piszczenie
- Jęki
- skrzypienie
- Płacz
- Pisk
9 możliwych przyczyn hałasu podczas kręcenia kołem
Istnieje wiele powodów, dla których możesz słyszeć hałas podczas obracania kierownicą. Każdy z nich trzeba znać i rozumieć. 1.
- Zużyte lub uszkodzone przeguby zawieszenia
Uszkodzone przeguby zawieszenia mogą powodować hałas kierownicy podczas skręcania. Podczas jazdy z małą prędkością słychać skrzypienie lub stukanie. Spowoduje to również poluzowanie lub drżenie kierownicy, co utrudni kontrolowanie samochodu.
- zużycie pompy wspomagania kierownicy
Pompa wspomagania kierownicy pozwala z łatwością kierować samochodem. Jeśli jednak zepsuje się lub zacznie się zużywać, możesz usłyszeć dźwięk „skomlenia” lub „goon” podczas obracania kołem. Może to być spowodowane tym, że koło staje się sztywne i stawia opór podczas próby skrętu. 3.
3) Uszkodzenie przegubu CV
Przegub CV pomaga utrzymać rączkę w ruchu. Jeśli to złącze jest suche, podczas jazdy z dużą prędkością zacznie wydawać dźwięk „chrzęszczący”. Jest to prawdopodobnie spowodowane zwiększonym tarciem niesmarowanego przegubu CV podczas zwalniania i przyspieszania. Słuchaj też uważnie odgłosów stukania lub klikania podczas skręcania. Okresowo dodawaj olej, aby nie wysychał.
- problem z układem wspomagania kierownicy
Głośny pisk przy obracaniu kierownicą może być problemem ze wspomaganiem układu kierowniczego. Jest to spowodowane niewystarczającą ilością płynu w systemie. Dodaj płyn, a następnie sprawdź, czy nie ma wycieków, które wymagają naprawy.
- luźne lub uszkodzone ściągi
Końcówki drążków kierowniczych mają gumowe kalosze, które z czasem mogą się poluzować lub złamać. Ponadto drążki kierownicze wydają dźwięk podskakiwania, gdy metal uderza w piastę i wydaje dźwięk kliknięcia, gdy się zgina. Jeśli zaczniesz słyszeć ten dźwięk, możesz natychmiast wymienić końcówkę drążka kierowniczego, aby zapobiec niepotrzebnemu uszkodzeniu kierownicy.
- Awaria łącznika stabilizatora
Stabilizatory zapobiegają niepotrzebnemu kołysaniu nadwozia pojazdu. Dlatego łącza prętów muszą być sprawdzone. Jeśli łącznik stabilizatora jest uszkodzony, samochód przy dużej prędkości będzie stukał, a równowaga będzie zła. Sprawdź, czy łączniki stabilizatora nie są uszkodzone i udaj się do mechanika w celu naprawy.
- złamane lub uszkodzone przeguby kulowe
Złamane lub uszkodzone przeguby kulowe mogą powodować stukanie i powodować dryf kierownicy. W miarę zużycia mogą wpływać na układ kierowniczy i zawieszenie. Uszkodzony przegub kulowy może spowodować odpadnięcie układu kierowniczego. W takim przypadku może być wymagany holownik. Wymiana przegubu kulowego i regeneracja koła może być konieczna do ponownego uruchomienia samochodu.
- tuleje niesmarowane
Istnieją tuleje zawieszenia, które pochłaniają niedoskonałości drogi, kontrolują ruch przegubów oraz redukują hałas i wibracje. Smary pomagają zapobiegać nadmiernemu tarciu tulei. Po wyschnięciu tuleje skrzypią. Nie pozwól im wysychać i regularnie smaruj lub wymieniaj je na nowe w razie potrzeby. 9.
- problemy z rozpórką i wstrząsami
Z biegiem czasu rozpórki i amortyzatory mogą się zużywać. Kiedy stanie się to problemem, głośne dźwięki staną się bardziej zauważalne. Ponadto samochód zacznie podskakiwać podczas skręcania.
Jak rozwiązywać problemy z hałasem samochodowym
Aby rozwiązać problem z hałasem w samochodzie, musisz najpierw zidentyfikować przyczynę hałasu. Następnie dowiedz się, skąd dochodzi hałas i sprawdź, czy nie ma uszkodzonych lub uszkodzonych części. Uszkodzone części można naprawić lub wymienić w zależności od diagnozy.
Zwykle problemy z hałasem w samochodzie są spowodowane pękniętymi lub uszkodzonymi częściami, które wymagają naprawy. W powyższym rozdziale omówiono możliwe przyczyny powstawania głośnych dźwięków podczas obracania kołem. To powinno dać ci pewną wiedzę na temat diagnozowania hałasu twojego samochodu podczas skręcania.
Pamiętaj jednak, że profesjonalne usługi są nadal niezbędne do sprawdzenia i zbadania stanu Twojego samochodu. Wykwalifikowany mechanik pomoże Ci określić dokładną przyczynę hałasu. Jeśli przyniesiesz samochód do warsztatu samochodowego, jego mechanicy będą mogli zasugerować najlepsze rozwiązanie problemu.
Wniosek
Dlaczego mój samochód wydaje dźwięki, kiedy skręcam? Znajomość tego pytania może pomóc wielu właścicielom samochodów w zapobieganiu wypadkom i uniknięciu kosztownych napraw uszkodzeń. Teraz, gdy wiesz, że dźwięk twojego samochodu nie jest normalny, nie możesz go dłużej ignorować i udawać, że z twoim samochodem nie dzieje się nic złego. Dźwięki takie jak skrzypienie, skrzypienie, skrzypienie i jęczenie podczas skręcania w zakręt to coś, co należy zbadać. Jeśli usłyszysz takie dźwięki, jak najszybciej zidentyfikuj przyczynę i natychmiast napraw lub wymień.
Te dziewięć przyczyn to tylko kilka z wielu możliwych problemów, które mogą powodować hałas w Twoim samochodzie. Im dłużej zwlekasz z nimi, tym gorzej. Umów się na rozmowę z profesjonalnym mechanikiem i pozwól mu powiedzieć, co jest dla Ciebie najlepsze. Jeśli z powodu tych problemów utkniesz na drodze, zastanów się nad telefonem do Skupaut-Katowice. Zapewniają szybką i niezawodną obsługę i mogą szybko rozpocząć podróż.